برای ارسال مقالات  لطفا از لینک زیر استفاده کنید

سایت جدید نشریه پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت

تمامی فرآیند داوری، انتخاب ، چاپ و نمایش مقالات در انجمن ایرانی تعلیم و تربیت به صورت رایگان صورت می پذیرد.

کلیه مقالات این فصلنامه از ابتدا تا پایان سال ۱۴۰۰ در سایت ISC  نمایه شده است. ( لطفا اینجا کلیک بفرمایید.)

 

تمامی فرآیند داوری، انتخاب ، چاپ و نمایش مقالات در انجمن ایرانی تعلیم و تربیت به صورت رایگان صورت میپذیرد

رتبه علمي:  علمي - پژوهشي (علوم انساني)
دوره انتشار:  فصلنامه 

ISSN:

مقاله‌های نمایه‌شده در  ISC:

1735-2983 

فصلنامه  ISC  

زبان:  فارسي - انگليسي 
صاحب امتياز:  انجمن ايراني تعليم و تربيت 
سردبير:  دكتر علي ذكاوتي قراگوزلو 
هيئت تحريريه: 

دكتر خسرو باقري ،

دكتر علي ذكاوتي قراگزلو ،

 دكتر سيد مهدي سجادي ،

دكتر بختيار شعباني وركي ،

دكتر پروين كديور ،

 دكتر عليرضا كيامنش ،

 دكتر طيبه ماهرو زاده ،

 دكتر فرخنده مفيدي ،

 دكتر محمود مهر محمدي ،

 دكتر گلنار مهران  

محل انتشار:  تهران  
تلفن:  88257924 (021) 
نشاني الكترونيك:  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید 

 

مجله پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت در نظر دارد مقالات پژوهشی اصیل (Original Research Articles گزارشات موردی (Case Reports) و در گستره پژوهش‌های تعلیم و تربیت که قبلاً در هیچ مجلۀ داخلی چاپ نشده‌اند، را منتشر نماید.
 
نکات عمومی
بخش‌های مختلف مقاله باید به ترتیب زیر تنظیم گردند:
-     صفحه عنوان
-     چکیده فارسی مقاله و کلمات کلیدی آن
-     چکیده انگلیسی مقاله و کلمات کلیدی آن
-     مقدمه
-     روش پژوهش
    نمونه‌های پژوهش
  پروتکل پژوهش
 
-     نتایج
-     بحث و نتیجه‌گیری
-     منابع
-     جداول
-     نمودارها یا گراف‌ها
 
صفحه عنوان
صفحه عنوان باید شامل:
-     عنوان دقیق مقاله
-     نام نویسنده یا نویسندگان
-     آدرس دانشگاهی نویسنده یا نویسندگان
-     نام، شماره‌تلفن، نمابر، آدرس‌پستی و آدرس پست الکترونیکی مؤلف مکاتبه‌کننده
 چکیده مقاله
-     چکیده فارسی و انگلیسی مقاله هر کدام باید شامل 200 تا 250 کلمه و به ترتیب شامل هدف ، روش شناسی، نتایج و بحث و نتیجه‌گیری باشند.
-     چکیده مقاله نباید شامل کلمات اختصاری تعریف نشده باشد.
-     بعد از هر دو چکیده (فارسی و انگلیسی) 4 تا 6 کلمه کلیدی فراهم شود که در عنوان مقاله آورده نشده‌اند.
-     چکیده فارسی و انگلیسی هر دو باید مطابقت داشته باشند.
 
متن اصلی
-     نسخه اصلی مقاله (Manuscript) با استفاده از نرم‌افزار Microsoft Word تایپ شود. نوع و اندازه حروف برای زبان فارسی B Mitra 12 باشد.
-     فاصلۀ بین خطوط 1.15 سانتی‌متر و حاشیه متن باید 5/2 سانتیمتر از چهار طرف و شمارۀ صفحه در وسط و پایین هر صفحه باشد.
-     کلمات اختصاری باید اولین باری که بیان می‌شوند (به استثنای چکیده مقاله)  یک بار تعریف شوند و متعاقب آن به طور پیوسته از آنها استفاده شود.
-     تا حد امکان کمتر از کلمات اختصاری استفاده شود.
-     اصطلاحات علمی انگلیسی کمتر استفاده شود و معادل فارسی آنها بکار برده شود.
-     عناوین قسمت‌های مختلف مقاله (چکیده، مقدمه، روش پژوهش و...) از پاراگراف قبلی خود یک خط فاصله داشته باشند.
-     تنها اصطلاحات علمی ناآشنا زیرنویس شوند و نیازی به زیرنویس نمودن اسامی محققین خارجی نيست.
 
 
تشکر و قدردانی
تشکر از افراد، سازمان‌ها یا حمایت‌کنندگان مالی تحقیق باید قبل از فهرست منابع و مأخذ به شکل مجزا تحت عنوان تشکر و قدردانی ارایه شود.
منابع
-     تعداد منابع حداکثر 40 مورد باشد.
-     منابع در متن مقاله براساس نام نویسنده و سال انتشار به عنوان مثال (ذکاوتی ، 1388) قرارمیگیرد
-     لیست منابع در انتهای مقاله به صورت مرتب و صعودی بر اساس نام نویسنده.
-     تا حد امکان منابع انگلیسی هم به فارسی تایپ شوند. 
-     در قسمت چکیدۀ مقاله منابع آورده نشوند.
-   منبع باید به شکلی نوشته شود که با اسم فامیلی اولین نویسنده شروع شود. برای منابع فارسی، اسم فامیلی و اسم کلیۀ نویسندگان به ترتیب ذکر شود. برای منابع انگلیسی اسم فامیلی و سپس حرف اول اسم نویسنده‌ها ذکر گردد.
-   در منابعی که مقاله تحقیقی هستند، حتماً باید نام کامل مجله در منبع ذکر گردد و از اختصاري نویسی نام مجله خودداری شود. به مثال‌های زیر توجه کنید:
 
مقالۀ تحقیقی
-   عبدلي بهروز، عشايري حسن، باقرزاده فضل‌اله و فرخي احمد. (1383). مقايسه تأثير يادگيري پنهان و آشكار بر زمان واكنش زنجيره‌اي. مجله حركت. شماره 19. صفحات 40-23.
 
کتاب و فصلی از کتاب
-     نمازي‌زاده مهدي و اصلانخاني محمدعلي (مترجمين) (1388). رشد و تكامل حركتي در طول عمر. انتشارات سمت، چاپ دهم؛ صفحات 535-496.
 
 
منابع خارجی
مقالات و کتاب‌های خارجی به شکل زیر نوشته شوند.
 
Wulf G. (2008). Attentional focus effects in balance acrobats. Research quarterly for exercise and sport. 79, 3: pp.319-325.
 
Payne V. G., Isaacs L. D. (2008). Human motor development. Mc Graw-Hill. pp. 429-460.
 
جداول
-   جدول‌ها نباید به صورت عکس ارایه گردند، بلکه باید با استفاده از Word و در انتهای مقاله بعد از فهرست منابع آورده شوند. جداول باید حاوی عنوان باشند و عنوان جدول باید بیانگر محتوای جدول باشد و به صورت متوالی شماره‌گذاری شوند.

روند بررسی

روند بررسی مقالات برای تمامی انتشارات علمی دنیا از اهمیت ویژه ای برخوردار است تا از اعتبار تلاش های علمی محافظت کرده و آن را بهبود بخشد. روند بررسی تمامی مجلات انجمن ایرانی تعلیم و تربیت شامل داوری همسان و دوسو نابینا می باشد به این معنا که نویسندگان و داوران هیچ اطلاعی از هویت یکدیگر ندارند.

هر نسخه اولیه ارائه شده به انتشارات توسط حداقل 2 داور مستقل بررسی می شود. پیش از آغاز داوری علمی توسط داوران، تمامی نسخ اولیه برای جلوگیری از دزدی ادبی بررسی می شوند. انتشارات انجمن ایرانی تعلیم و تربیت هیچ گونه گذشتی در زمینه دزدی ادبی نشان نداده و همواره تمامی مقالات ثبت شده در ژورنال های این دانشگاه را با دقت هر چه تمام تر مورد بررسی و مطالعه قرار داده است تا از مبرا بودن این آثار از دزدی ادبی اطمینان داشته باشد.

سردبیر مجله اطمینان حاصل می کند که روند بررسی همسان بصورت کاملا محرمانه صورت گیرد و هیچ شخصی غیر از نویسندگان و داوران هیچگونه اطلاعی از محتوای اثر ارائه شده تا زمان نشر در ژورنال حاصل نکنند. تصمیم نهایی در مورد نسخه اولیه تماما به عهده داوران است و هیچ گونه عامل خارجی در این تصمیم تاثیری ندارد. در موارد وجود اختلاف نظر بین داوران همسان، تصمیم قبولی یا رد نهایی توسط داور سوم یا تیم سردبیری گرفته می شود.

در انتشارات انجمن ایرانی تعلیم و تربیت، ناشناس بودن تمامی کارکنان دخیل در روند بررسی مخصوصا داوران با استفاده از یک سیستم مدیریت آنلاین به نحو هر چه تمام تر انجام می شود.

برای حمایت از این روند لطفا در ارائه مقالات خود به نکات زیر توجه فرمایید:

 

  • صفحه اول فایل ارسالی می بایست شامل عنوان مقاله، نام نویسندگان، وابستگی آنان و اطلاعات تماس به همراه ایمیل، شماره تلفن باشد.
  • صفحه دوم فایل ارسالی می بایست شامل تنها عنوان مقاله و نه هیچ اطلاعات دیگری باشد.
  • تمامی صفحات بعدی فایل نباید شامل هیچ گونه اطلاعاتی در مورد هویت نویسندگان باشند.
  • لطفا نام نویسندگان را پیش از خلاصه مقاله و یا در پاورقی هیچ یک از صفحات ذکر نکنید.

 

پس از ارائه فایل به هر یک ژورنال های انجمن ایرانی تعلیم و تربیت، تیم سردبیری مجله آن را بصورت اولیه بررسی می نماید. در صورتی که مقاله شروط اولیه لازم برای فرایند داوری را داشته باشد به داوران مرتبط فرستاده می شود تا  روند داوری همسان و دوسو نابینا انجام شود. پس از اتمام فرایند داوری، تصمیم گیری بصورت یکی از گزینه های زیر انجام می شود:

  • قبول،
  • قبول مشروط ( نیاز به بازبینی و اصلاح)،
  • رد.